Örnsköldsvik trippen! =)

Nu ska jag berätta lite om vår lilla trip till Örnsköldvik ;)

Jag, Sandra och Monica tog tåget dit dagen efter sista april, torsdag 1 maj (:
vi kom fram vid 8 på kvällen, då kom monkans gudmors son och hämtade oss, så åkte vi till dom en sväng sen vidare till lägenheten som vi skulle bo i under vår vistelse ;b där lämnade vi vår packning och fixade lite, sen fick vi skjuts in till staden så träffade vi våra vänner, Emil, Philip, Valle, Tg & Jonas =) så gick vi en sväng ute i ö-vik, sen gick vi hem till Emil, kikade lite tv och sådär, sen vid 12 blev vi trött och tog en taxi "hem" till lägenheten :b vi somnade nog strax där efter.

Fredan, vi vaknade, fixade oss, tog en buss in till staden, åt hamburgare på någon resturang, och sen köpte vi alkohol, och sen blev det buss till Tg vid 5, fast vi åkte lite fel ;'D råkade åka åt helt fel håll med fel buss tog en timme tills vi var tillbaka där vi startade :'D haha aja sen blev det rätt buss iaf! så vi kom väl fram vid 7 :b så kom pojkarna och mötte oss vi bussen sen gick vi till Tg, så badade pojkarna ute i en badtunna, eller vildmarksbad som dom säger, fast varför heter det så? ;S aja ute i en sån där rundträpoolsak, ah ni fattar :b och vi inhalera lite alkohol, eller ganska mycket faktiskt, fast det kändes knappt, men det var mys ;D haha aja vi satt inne först, sen gick vi ut på altan eller vad man ska kalla det, det är inne fast det är ute ;D haha aja satt där flera timmar och pratade om livet osv :b sen badade allihopa, förutom jag och Valle, det var alldeles för varmt för mig, tål inte för varmt vatten ;O usch :D haha aja det var mys ändå! knäppte lite kort osv :D jag lägger upp här strax, aja sen fortsatte det med film osv..  var mystrevligt ;D sen somnade alla vid, hum 4 -5 på morgonen?  Tg bor i ett stort vackert hus ;D och alla sov lite här och där :b

Lördan, jag o monkan vaknade först ;D så vi gick ner och ut på altan och satt oss för det var svettvarmt där uppe! där ute var det nostalgi, gungade lite i hamoken, hur fan stavar man till det? ;S ni fattar iaf, sen gick vi ut på gården och kikade lite och sådär ;b sen vaknade tg, och efter ett tag alla andra.. :b sen tog jag sandra och monk typ 1 bussen in till staden, och jävlar vad vi fick gå för att komma till busshållsplatsen! hela 25 min! men så kan det vara när man inte bor sådär rikigt i stan ;) haha, jag lovar, våra bussar i Gävle är bäst, klaga aldrig mer på dom, där går inte en ens en enda buss på söndagar ;'D fattar verkligen inte hur dom klarar sig, lär bli dyrt med taxi hela tíden eller jobbigt för benen ;) haha aja sen var vi på staden efter en halvtimme sådär, då gick vi till subway ;b mums! så satt vi där ett bra tag, njöööt av livet helt enkelt! sen tog vi och letade på oss en buss hem :b det är inte lätt med bussarna där, man kan omöjligt lära sig tiderna, dom går helt knas, haha ;D aja när vi kom "hem" tog vi det lite chill sen duschade vi och fixade ;b när vi var klar gick vi ner till monkans gudmor, frågade lite om bussarna osv ;D vi skulle egentligen få skjuts av viktor men det blev inte så ;b så vi traskade ner till busshållsplatsen, tog bussen in till staden, och så en vidare buss hem till Valle, pojkarna hade redan börjat med alkoholintag när vi kom dit, så vi började men det varade inte länge för sen skulle vi iväg på party ;b så vi traskade dit, och jävlar vad folk det var där! i alla åldrar ;O från typ 7 - 70, haha, fast det såg vi inte först, så jag och sandra började hälsa på alla, men sen såg vi att det inte var någon idé att fortsätta, det var för mkt folk :b haha aja sen satt vi oss i vardagsrummet, för det var ända som var "ledigt" ;;D fortsatte med vårt alkoholintag, sen kom alla folks i vår ålder in dit, och vad trevligt vi hade! =) i alla fall där varade det till typ 11? för då skulle alla eller inte alla men ah på krogen^^ så vi fick skjuts av någon pojk in till staden, jag, sandra, monkan, emil och tg gick till deras skejtlokal och satt oss där.. :b sen GICK vi till lägenheten, och tusan vilken bra bit det var dit! ;O men det funkade ;D väl där, rökte vi vattetnpipa, och var sociala, sen råkade vi bli hungriga så vi lagade mat ;D eller sandra lagade, det blev spaghetti & köttfärsås! mums ;D och då var klockan 04 typ ;O haha aja sen blev vi trötta, så vi la oss, men då skulle Philip & Valle komma ;O så jag och monkan gick och kika i fönsret om vi skulle se dom, men det gjorde vi inte istället såg vi en älg, hahahaha vad vi skrattade, det var länge sen jag skrattade så mkt :'D det var så fuuult! en älg kommer gåendes där mitt i ett bostads område :'D det märktes att vi var långt upp i Sverige! ;) haha, okej det var ingen älg, det var en ja vad det nu heter? rådjur, kanske? :D haha aja sen när vi kunna andas igen gick vi ner och då såg vi pojkarna, så vi gick upp, dom lagade mat, så satt vi i köket ett tag.. :b sen somnade vi 05!

Söndan; vaknade 08, skönt med tre timmars sömn!  så började jag o monkan och städa, och fortsatta städa, och packa ihop våra saker, sen väckte vi dom andra, och så ringde vi taxi, och en jäla tid det tog för den bilen att komma! och det var en limosintaxi :F hiih, aja sen av med all jäla packning, man skulle kunna tro att vi vart borta i två veckor, aja sen kom bussen, :b åkte med den till Subdsvall, där bytte vi till tåg mot Gävle ;D fast det var 20 min tills tåget skulle gå så jag och sandra sprang till Shell :b och köpte korv med bröd och en bauegette :F fast vi blev mätt efter korven, så bagetten fick följa med hem :F haha aja sen var vi väl hemma i Gävle! och var ledsna vi var, vem tusan vill hem till Gävle? usch vad tråkigt det kändes, menmen, så kom far och hämtade oss, o skjutsade hem oss :b

Jag kan sammandra det, med att det var en väligt rolig resa =) med mycket alkohol, lite mat, lite sömn och trelvigt umgänge ;D precis som det ska va´ ;) och en sak, folket där uppe är sjukt trevliga! allihopa, folk hjälpte oss med bussarna osvosv, ett stort + till dom! =) Jag menar här i Gävle är alla biatches och så jävla ego, helt sjukt otrevliga är vad vi är! Haha, fast det är faktiskt sant, aja det var en fin trip i alla fall! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0