NÅGON SOM FÖRSTÅR??

FAN VAD JAG ÅNGRAR ATT JAG VALDE EKONOMI, FÖRSTÅR NÅGON HUR TRÅKIGT DETHÄR ÄR????????
DET SUGER HÄST! JAG FATTAR NOLL.  DET GÅR INTE IN I HJÄRNAN LIKSOM. DET KLICKAR INTE, JAG MÅSTE NOG VARA DUM I HUVUDET?
OCH ÄNNU DUMMARE ÄR JAG VÄL SOM STÄLLDE UPP OCH ÄR MED PÅ KLASSFOTOT,
JAG, SEBASTIAN, SARA OCH OAHN ÄR MED, 4 ST, 4 ST AV 17, JA VÅR KLASS  ÄR MOBBAD.
JAG STÄLLDE UPP FÖR ATT VISA MIN AGGRESION FÖR ATT INGEN ANNAN VILLE VARA MED!
MEN NU ÅNGRAR JAG MIG, JAG SER JU HEMSK UT! USCH.  NI SKA FÅ SE EN BILD SÅ FORT JAG KOMMER HEM.
UUUUUU VA ARG JAG ÄR, GÖR MIG GLAD NÅGON?
TYP EMELIE, RÄDDA MIG.
FIXA BORT MIG FRÅN FOTOT OCH BYT LINJE TILL MIG.
-------------------------------------------------------
mitt försvar få bli ; Jag bjuder på mig själv!!!!!!!!!!!

________________________________________________________________
DET HÄR HÅLLER VI PÅ MED NU PÅ VÅR PROJEKTDAG, SKITKUL!!!!!! FATTAR NADA.

Uppdrag 2

BAKGRUND:          Som ni känner till styrs prissättningen på en fri marknad av utbud och efterfrågan.

Vid en analys av marknaden i Gävle för en viss chokladbit kunde man komma fram till följande två samband;

 - efterfrågan kan beskrivas med formeln                          3p + q = 19
 där p står för priset i kr/st, och q är efterfrågan i tusentals chokladbitar/månad
(Alltså, om efterfrågan q = 16 så är efterfrågan 16 000 chokladbitar)

 - utbudet kan beskrivas med formeln                                 p - q = 1
 där p står för priset i kr/st, och q är utbudet i tusentals chokladbitar/månad

UPPGIFT:                Fundera över, och lös problemen nedan.

PROBLEM:        Om vi bara tittar på efterfrågeformeln, och antar att efterfrågan är q=16, vad skulle priset p kr/st bli då?

Om vi bara tittar på utbudsformeln, och antar att utbudet är q=16, vad skulle priset p kr/st bli då?

Beräkna jämviktspriset, alltså det pris där utbudet och efterfrågan är lika stora.

Hur stor är efterfrågan vid jämviktspriset?

Vi lämnar chokladbitarnas goda värld en stund och funderar lite i allmänhet över produktion av varor/produkter:
 - När blir en vara meningslös att producera?
 - Gäller det alla varor?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0